Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Italian literature --- Michelangelo --- Art, Renaissance --- Artists --- Art de la Renaissance --- Artistes --- Correspondence --- Correspondance --- Michelangelo Buonarroti, --- Buonarroti, Michelangelo
Choose an application
Art de la Renaissance --- Art --- Création littéraire. --- Étude et enseignement --- Philosophie. --- Vasari, Giorgio, --- Vasari, Giorgio --- Critique et interprétation
Choose an application
Humanism --- Art, Renaissance --- Mythology, Classical --- Gods in art --- Humanisme --- Art de la Renaissance --- Mythologie ancienne --- Dieux dans l'art
Choose an application
Christian religion --- Art --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Nu --- Art chrétien de la Renaissance --- Art de la Renaissance --- Actes de congrès
Choose an application
Art patronage --- Art, Renaissance --- Mécénat --- Art de la Renaissance --- Wilhelm --- Sustris, Friedrich, --- Criticism and interpretation --- Mécénat --- Criticism and interpretation.
Choose an application
Art, Renaissance --- Art, Baroque --- Artists --- Artists --- Art de la Renaissance --- Art baroque --- Artistes --- Artistes --- Marketing --- Marketing. --- Economic conditions --- Social conditions --- Commercialisation --- Commercialisation --- Conditions économiques --- Conditions sociales
Choose an application
late middeleeuwen --- art market --- Art --- Art, Medieval --- Art, Renaissance --- Art médiéval --- Art de la Renaissance --- Marketing --- History --- Congresses --- Economic aspects --- Congresses. --- Commercialisation --- Histoire --- Congrès --- Aspect économique --- Mass production --- Art médiéval --- Congrès --- Aspect économique --- Art - Economic aspects - Europe --- Mass production - Europe
Choose an application
Du Beau Siècle à celui des Lumières, la création en France se caractérise par l’apparition dans les différents arts d’une nouvelle modernité. À travers les œuvres majeures, en architecture, peinture, sculpture et dans les arts décoratifs, l’enjeu de ce livre est de dégager l’émergence de cette nouvelle culture artistique faite de références à l’Antiquité et à la peinture italienne de la Renaissance, importée à l’aube des Temps modernes par les artistes italiens appelés à la cour de François Ier, et qui, se mêlant à des traditions locales, créent des formes très originales. À côté des lieux emblématiques comme Fontainebleau ou Versailles dans lesquels les différents arts sont associés à la gloire du Roi, de nombreux autres monuments témoignent de la vitalité de la vie artistique et de ses mutations. Primatice, Goujon, Lescot, Vouet, Poussin, Le Vau, Girardon, Le Brun, Jules Hardouin-Mansart, Watteau, Fragonard, Houdon et bien d’autres en sont les acteurs. N’oublions pas Georges de La Tour, Boucher et tant d’autres qui ont participé à l’élaboration de cet art unique. Cette histoire de l’art en France est fondée sur ses grandes figures et sur les grands courants qui en découlent, mais elle s’intéresse aussi à la vie des foyers artistiques, à leur perméabilité à l’Italie ou aux régions septentrionales et aux relations intenses entre Paris et la province. Dans l’évolution des styles qui se dessine ainsi se dégage un modèle que l’on pourrait qualifier de français, qui s’exportera ensuite en Europe. L’iconographie importante de cet ouvrage autorise des regards différenciés sur ces trois siècles d’art. Sa lecture visuelle permet des comparaisons, des rapprochements souvent très éloquents, et fait ressortir que l’évolution des arts est avant tout mouvement. Le texte s’attache à situer le contexte, informe, mais parce qu’il est toujours particulièrement ajusté aux œuvres reproduites, il donne également à voir et invite le lecteur à un regard nouveau en situant l’œuvre d’art au centre du discours.
Art, French. --- Art français --- --Art --- --France --- --Histoire --- --Art, French --- Histoire de l'art --- 16e siècle --- 17e siècle --- 18e siècle --- France --- Art français --- Art, French --- Art, Modern --- French art --- Ecole de Nice (Group of artists) --- Forces nouvelles (Group of artists) --- Nabis (Group of artists) --- Ne pas plier (Group of artists) --- Art --- Histoire --- Art de la renaissance
Choose an application
On January 23-24, 2008 the University of Groningen hosted an international symposium entitled 'Understanding Art in Antwerp. Classicising the Popular, Popularising the Classic (1540-1580)', where art historians, literary historians and musicologists explored how art was understood in Antwerp in the sixteenth century, how that art understood itself and conveyed such understanding to others, and how students of early modern Antwerp should understand that concept of art historically. Attention was paid to the factors which influenced the vision of the nature and function of art, including those of a non-artistic nature. Central to the idea of art was the relationship between the classical and the popular and between various synonyms, such as the foreign and the vernacular. Antwerp artists in all fields covered by this volume participated in cultural exchange, attempting to incorporate and assimilate elements from different origins into their work. Likewise, contemporary audiences (either as spectators, readers or listeners) were challenged to follow and understand what amounted to a kind of play or playfulness that was so charcateristic of sixteenth-century culture.
Art --- Painting --- Artists --- Painters --- Art criticism --- Arts --- Criticism --- Persons --- Oil painting --- Painting, Primitive --- Paintings --- Graphic arts --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Aesthetics --- Analysis, interpretation, appreciation --- Kunstbeschouwing. --- Volksopvattingen. --- Het klassieke. --- Culturele invloeden. --- Popularisering. --- anno 1500-1599 --- Antwerpen (stad) --- Antwerpen --- anno 1500-1599. --- Antwerpen (stad). --- Antwerpen. --- Art, Renaissance --- Art de la Renaissance --- Critique d'art --- Artistes --- Peinture --- Peintres --- Classical influences --- Influence classique --- Antwerp (Belgium) --- Anvers (Belgique) --- Belgium --- History --- 16th century --- Congresses --- Art [Renaissance ] --- Biography --- Art appreciation --- Painting [Flemish ] --- Intellectual life --- Influence classique. --- Art, Primitive
Choose an application
"Preimesberger's incisive and erudite analysis of social history, biography, rhetoric, art theory, wordplay, and history illuminates these works anew, thus affording a modern audience a better understanding of the subtleties of their composition and meaning."--Jacket.
History --- Sculpture --- Painting --- paragone [concept] --- Iconography --- Philosophy --- Raphael --- Caravaggio, da, Michelangelo M. --- Bernini, Giovanni Lorenzo --- Eyck, van, Jan --- Michelangelo --- anno 1400-1499 --- anno 1600-1699 --- anno 1500-1599 --- Europe --- Caravaggio --- Art, Renaissance --- Art, Baroque --- Painting, European --- Sculpture, European --- Paragone (Aesthetics) --- Art de la Renaissance --- Art baroque --- Peinture --- Peinture européenne --- Themes, motives. --- Philosophy. --- Thèmes, motifs --- Philosophie --- Peinture européenne --- Thèmes, motifs --- Aesthetics --- European sculpture --- Stonework, Decorative --- Art --- Bas-relief --- Statues --- Baroque art --- Renaissance art --- Themes, motives --- barok --- beeldhouwkunst --- iconografie --- kunstfilosofie --- paragone --- renaissance --- schilderkunst --- Bernini, Gian Lorenzo --- Eyck, Jan van --- Raphaël --- 15de eeuw --- 16de eeuw --- 17de eeuw --- renaissance (historisch tijdvak, doorheen de 16e eeuw) --- Sculpture, Primitive --- Buonarroti, Michelangelo --- schilderkunst. --- kunstfilosofie. --- barok. --- sculptuur. --- paragone. --- iconografie. --- van Eyck, Jan. --- Rafaël. --- Michelangelo. --- Bernini, Gian Lorenzo. --- Caravaggio. --- 15de eeuw. --- 16de eeuw. --- 17de eeuw. --- sculptuur --- van Eyck, Jan --- Rafaël
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|